lørdag 29. august 2015

Outland har vært på Torucon!

Forrige helg ble Outland bedt til Trondheim for å besøke Torucon. Vi synes dette virket kjempespennende, og hoppet på muligheten. Jeg ble sendt avgårde som representant, og for å ta masse bilder av herligheten til bloggen vår.

Torucon gikk i år av stablen for femte gang, og som på de fleste conventions er det fullt av mennesker  som cosplayer masse forskjellige ting som vi på Outland EEEEEEELSKER.
Jeg tok derfor masse bilder! 

Her har vi en av conventionets skapere, årets konferansier, og mannen som er omtalt som "han med det awesome skjegget", Aslak Sødal!!! 
Aslak

Torucons åpningsseremoni startet med en introduksjon fra selveste Aslak for så, en liten halv time senere, å hoppe rett til årets første cosplaykonkurranse. 

Jeg, som Outlands representant, har ikke deltatt så mye på conventions før, så jeg fant meg til rette i salen, og ventet i spenning på hva jeg kom til å se. Siden jeg skulle ta masse bilder til bloggen, og hadde glemt kamera mitt hjemme, så ble jeg fort omgjort til en av de dustene som holder mobilen sin høyt opp i været for å prøve å få noe anstendige bilder med mildt kornete kvalitet, (Beklager dette) MEN bilder ble det!

Her ser vi Aslak og et par av dommerne til cosplaykonkurransen.




En av deltakerne cosplayet Cassandra Pentaghast, og selv er jeg en SUPER Dragon Age-fan, og spesielt Inquisition, så jeg klarte ikke å la være å komme med et lite squeel når denne dama kom på scenen <3 <3 <3 <3

Cassandra Pentaghast



Her har vi en deltaker som cosplayet Mewtwo, og det føyk to tanker gjennom hode mitt mens jeg så på dette, og det var
1. SHIT, så kult!
2. Det der må være sinnssykt varmt (Det var nemlig veldig pent være denne helgen)!

Mewtwo




Captain America er etter min mening en koselig og fantastisk mann, så derfor ble man så klart begeistret når en deltaker ankom scene med hans signaturskjold og drakt!! *sukk*

Captain America 




Dette kostymet kan beskrives med ett ord, og ordet jeg velger er: AMAZEBALLS.

Davy Jones!!!!!!!!!!


På convention kan man ikke være sjenert!!!! Når kostymekonkurransen var over så surret jeg rundt i mingle-området for å se om jeg traff på noen flere kule karakterer fra ting jeg liker, som jeg kunne ta bilde av. I starten følte jeg meg en smule dum som gikk opp til fremmede og sa "Hallo! Kan jeg få lov til å ta bilde av deg og putte det på internett?", men heldigvis er dette mer vanlig enn jeg trodde, så etter et par kleine forsøk ble jeg varmere i trøya, og ting gikk litt smoothere.

Jeg traff blant annet to jenter som cosplayet to karakterer fra Rat Queens. Dette er en hysterisk morsom tegnerserier som får meg til å le så jeg rister, så jeg var helt nødt til å få bilde av dem.
 Jeg måtte stalke de litt for å få de til et område hvor jeg kunne ta et posert bilde av dem, MEN det var verdt det!!!

Violet og Hannah fra Rat Queens



Det var også noen som hadde bygget opp en life-size Wall-E!!!!!

Wall-E



OG jeg fant Toothless som voktet en ballpit <3
Toothless


Jeg deltok på foredrag om historien til Nordic Garrison, holdt av selveste Mads Eriksen!! For vanlige dødelige er Nordic Garrison de folka som har EKSTREMT kule Star Wars-kostymer, og som dukker opp rundt omkring og gladelig poserer til selfiesessions. Men dette er faktisk en frivillig organisasjon som samler inn en god del penger til veldedighet! Les gjerne mer om dem og deres veldedighetsarbeid: 501st Legion: Vader`s First

Nordic Garrison




Til tross for at mitt sy-nivå er 0, og jeg knapt kan stoppe en sokk, så gikk jeg allikevel på en kostyme-workshop. Det er alltid morsomt å se folk som er flinke til det de gjør fortelle om sin prosess.

Sømarbeid på 1-2-3 med Jenny fra Fandomily




Ute i mingle-hallen fant jeg en førstehjelpsstasjon for Cosplay. Her kunne du få hjelp til å fikse på kostyme ditt eller sminken din. 


Og når man som denne personen, har litt ekstra hud som skal sitte på toppen av den vanlige, er det sikkert greit med litt hjelp for å holde den på plass. 


"Let me put my face on first" får en helt ny mening.



Resten av Torucon surret jeg rundt omkring og tok bilder av alle kostymene jeg likte. Her kommer de som så ok ut med mitt shitty mobilkamera.

Fra venstre: Xena - Honey Lemon - Belle


Jeg vandret rett inn i Mad Max: Fury Road

War Boys og Konene til Immortan Joe
Jeg kaller dette bildet "Førstekoneklubben".

Fra venstre: Toast The Knowing -  The Splendid Angharad (his favorite) - Capable - The Dag 


WHO SHOT FIRST!!!!??

Greedo og Han Solo



                          Disse jentene sitt gruppecosplay var noe av det søteste jeg kom over!! 

W.I.T.C.H



OMG!! Enda et Dragon Age Inqusition cosplay!!! Jeg elsker hvor bra gjennomført og detaljrikt  kostymet til denne Sera er <3 <3 
Sera



Jeg elsker Dragon Age serien, men hjertet mitt banker hardest for Nintendos Legend of Zelda- spillserie. Her har vi far og sønn cosplay som Skull Kid og Link fra Majora`s Mask. Link har da en liten crossover på gang med Adventure Time sverdet sitt :P 

Skull Kid og Link





Apropos crossover. Jeg lurer på hva fanfiction til dette ville het. Majora`s War? StormMask? Jeg håper noen skriver den. Helst veldig useriøst. Litt Rat Queens stil.






Dette var mitt siste Torucon bilde. Jeg hadde det utrolig gøy, og fikk til og med tid til å se meg rundt i vakre Trondheim. Jeg har en sang som oppsummerer mine følelser om min første Trondheim Torucon-opplevelse, så jeg legger den ved her: 




Blogglistenhits Bloggere i Norge

1 kommentar: