mandag 13. juni 2016

Harry Potter and the Cursed Child




Juli nærmer seg med stormskritt og vi har mye og glede oss til. Mest gleder vi oss til et visst teaterstykke som vises i London i dette øyeblikk og boken som kommer med dette. The Cursed Child regnes offisielt som den 8. "boken" (merk, screenplay), et resultat av et samarbeid mellom J.K Rowling, Jack Thorne og John Tiffany, og handler om Harry og vennene hans som voksen, samt barna deres. Av det lille vi har fått vite så fortsetter de der bok 7 slutter. 19 år etter Harrys seier over Voldemort møter vi han igjen, nå som ansatt i Ministry of Magic og med tre barn på Hogwarts. Harry strever med fortiden, men også hans yngste sønn, Albus, sliter med en familiearv han ikke selv har valgt. Fortid og nåtid flettes sammen og snart oppdager både far og sønn at mørket kommer fra uventede steder.


Dresskledd og med håret til alle kanter ser Jamie Parker stålklar ut for rollen som Harry (han ligner VELDIG på James Potter i filmene!!!!). Poppy Miller spiller koselige Ginny og Sam Clemmett en noe nervøs Albus Severus Potter.
ed håret til alle kanter ser
Noe som er veldig interessant er Noma Dumezweni som Hermione. Selv har jeg alltid sett for meg Hermione som hvithudet, men det var fordi jeg så meg selv i henne når jeg leste Harry Potter da jeg var ung. Da jeg leste en teori om at Hermione kunne være mørkhudet, da J.K Rowling ikke nevner hudfargen hennes spesifikt i bøkene, syntes jeg det var en morsom teori og jeg frydet meg over at Noma fikk rollen i The Cursed Child. At Rowling har gått ut å priset skuespillerevnene hennes lovet også veldig godt. Paul Thornley som Ron er også fantastisk, og jeg kan godt se at han er en voksen, surrete versjon av Ron! Sherrelle Skeete som datteren deres, Rose, virker like standhaftig som Hermione var på hennes alder.

Vi har også fått se Draco Malfoy (Alex Price) og sønnen hans, Scorpius (Anthony Boyle), så vi lurer veldig på hva dette betyr. I siste bok så vi bot og bedring for Draco, og siden Harry tross alt reddet livet hans så er kanskje hat-o-meteret hans gått ned? Vil vi få se Harry, Ron, Hermione og DRACO samarbeide, eller får vi et hav av de berømte spydige kommentarene hans??

Alt dette er bare førsteinntrykk fra det vi har lest rundt omkring på nettet, og de heldige som har vært å sett stykke har vært bare positive på twitter. Rowling har bedt fansene om å ikke spoile skuespillet for de som ikke har hatt muligheten til å se det (#DontBeWormtail #KeepTheSecrets), så vi smører vi oss med tålmodighet til skuespillet kommer i bokformat 31. Juli (som er bursdagen til Harry, woot woot!!).

Outland kjører SUPERTILBUD på boken! Og man kan forhåndsbestille den fra vår nettbutikk her!!!
VI GLEDER OSS!!!!!




Blogglistenhits Bloggere i Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar