fredag 11. november 2016

SpillExpo 2016


Denne helgen er det SpillExpo!! Outland er som vanlig til stede, og vi syns alltid det er stas å se hva som skjer av gøye ting rundt omkring på forskjellige messer. Lurer du på hva du potensielt går glipp av kan du ta en titt på hva vi har gjort i dag! 

Siden vi har stått og rigget stand i snart to dager fikk vi muligheten til å få med oss selve åpningen. Den hadde et herlig apokalyptisk preg over seg! Med det mener jeg MANGE mennesker utenfor dørene som LØØØØØPER inn ved første mulighet. 

Her står de SPENT og titter inn mellom dørene! 

For å gjøre det litt ekstra fancy. blir det hengt opp et rødt bånd. 

Vi fikk til og med filmet når det offisielt var lov å løpe inn!! 

video

Når alle hadde fått løpt inn var det bare  å ta inn hele herligheten. 

----------

Det første som møter deg når du kommer inn er faktisk......dun dun dun....OSS! Vi er suuuuuperfornøyd med standen vår, og legger derfor med et skrytebilde. Blod, svette og tårer har gått med i arbeidet med å fikse den der! #Stolt 


-----------

Det andre som er ganske iøynefallende er det KJEEEEEMPESTORE området som Playstation har. Her kan du prøve VR. I massevis. Det ser stort og fancy ut, og vi er ABSOLUTT interessert.


----------

Vi surrer videre og finner Retrospillmessen sin stand. Der møter vi noen gamle og kjente barndomsminner, og stopper opp for å ta en boss. 

Hello, old friend!!!

Vi var ikke like flinke i Ducktales som vi var i Super Mario. 

----------

Lengst inn i lokalet finner du Telenor Ligaen sitt område. Her skjer det turneringer og Rune Fjeld Olsen fra LevelUp er konferansier. 



----------

House of Nerds stiller med en Dance Dance Revolution-maskin på sin stand. 
Vi skal spare dere for videoen av oss som hopper rundt som fulle kyllinger, MEN vi anbefaler den på den varmeste. MEGAGØY!


----------

Også kommer vi til den biten med SpillExpo som vi absolutt EEEEELSKER, nemlig området med alle spillutviklerne hvor man kan teste nye norske spill. Vi jobbet oss gjennom nesten alle, og sitter igjen med mange morsomme inntrykk. 









Vi kom ikke særlig langt inn i historien her, men konseptet er barn som er satt på ariske barnehjem, og hvordan de tilpasser seg samfunnet etter krigen. Tema virket annerledes og vi skulle gjerne sett litt mer. Link til spillutviklerens side finner du her! 













Through the Woods kommer fra spillselskapet Antagonist. Det hadde release på Halloween, og er passende nok et norskinspirert horror-spill. Vi har gledet oss til å spille det, så vi satt oss ned for å prøve demoen de har med seg. 

Du spiller som en mor som leter etter sønnen sin. Han har blitt kidnappet av Gamle-Erik, og du er nødt til å finne ham før det går galt. Du løper rundt i den mørke skogen med mystiske monstere og folk i elendighet rundt deg. 

Jeg følte meg kjempeflink som fant masse stæsj og hadde progresjon, helt til noe i spillet hoppet på meg bakfra, og jeg som spiller skrek HØYT og hoppet i stolsetet, mens de rundt meg lo høyt. 

Med andre ord, topp stemning, og superfreaky spill.  
Les mer om spillet og utviklerne her! 




Hva heter spillet? Eggggg!

Hva skal du gjøre? Spy deg fra starten av brettet til slutten av brettet.

Hvorfor spyr du?
Fordi du er allergisk mot egg.

Det er alt du trenger å vite. Det har masse farger og mye spying, og vi flirte godt.






The Frostrune er et point and click spill hvor du går rundt i en vikinginspirert verden og løser oppgaver.

Jeg elsker slike spill så jeg oppholdt min kollega her litt lengre enn nødvendig.

Veldig pent og jeg må nok spille det ferdig ved en senere anledning. Les om spillet her!









Superkos spill med en relativt selvforklarende tittel.

Her kunne vi spille flere samtidig og kjempet mot hverandre.

Det drar så klart frem kampinstinktet og dessverre noen grover gloser fra min side, da min kollega svidde meg til aske og jeg tapte.

Superkos! Check it out! Her!










----------

Som siste punkt på listen vår gikk vi innom Nerdeportalen sin stand. Der er det en photo booth, hvor du kan velge din egen bakgrunn. Vi benyttet oss av dette flere enn en gang, men velger å bare dele dette ene bildet.   

Dette skal bli bokcoveret til paranormal romanc- boken vår om vampyrer. 
----------

Ta turen til SpillExpo! Det er masse mer å se der som vi ikke rakk å skrive om! Ta turen innom standen vår! Det er masse supre tilbud hele helgen! 
Spill noen spill! Ha det gøy! 

God helg! 


Kanskje vi ses på SpillExpo =) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar